אנשים רבים אומרים וכותבים ביממה האחרונה את המילים “בָּרוּךְ מַתִּיר אֲסוּרִים”. בואו נעשה סדר: את הברכה הזו לא מברכים כשרואים חטופים חוזרים בחיים, אלא בכל בוקר ובוקר, כחלק מברכות השחר, והיא בהחלט מקבלת בתקופה הזו עוד משמעות:
• ראשית, המשמעות של המילה “אֲסוּר” היא קשוּר. כמו אסיר, שכבול בכבלים לבית האסורים, לבית הכלא. בזמן השינה היינו במעין מאסר, מוגבלים ולא שולטים בתנועות שלנו. בבוקר הגיע הזמן להתיר את הכבלים, ולחזור לנוע באופן חופשי. אנחנו מודים על יכולת התנועה, על היציאה מהפסיביות אל עולם העשייה.
• כעת, יש לנו אחים ואחיות יקרים שעדיין אסורים בעזה, ואנחנו רוצים שיצאו כבר, בריאים ושלמים.
• איזה עוד מאסר יש בעולם הזה? חכמינו מסבירים: להיות אסורים ליצר הרע. כלואים תחת הכבלים שלו. בברכה הזו אנחנו מבקשים להשתחרר מהשעבוד הזה. לפתוח את ה”אזיקים” מהגוף והנפש.
• “מתיר אסורים” - גם על עם ישראל, שכבול ושבוי בקונספציות. הלוואי שכולנו - מהאזרח הפשוט דרך מיליוני היהודים בעולם ועד למנהיגים שלנו - נצא מה”מאסר” הזה לחירות תודעתית.
• אתם מוזמנים לברך את הברכה הזו כחלק מברכות השחר, בתפילה שכולנו נצא לחופשי מכל מה שכולא אותנו, בשמחה ובמהרה.
בָּרוּךְ מַתִּיר אֲסוּרִים.
- מאת: סיון רהב-מאיר
- פורסם:
- קטגוריה: החלק היומי
אהבת? רוצה לשתף?
- עוד פוסטים מתוך החלק היומי
- חרבות ברזל
סיון רהב-מאיר
סיון רהב מאיר היא אשת תקשורת ומרצה. נשואה לידידיה, אימא לחמישה, ירושלמית. עובדת בחברת החדשות, ידיעות אחרונות וגלי צה"ל, ומעבירה מדי שבוע שיעורים על פרשת השבוע.