האדמו"ר הרב שלום נח ברזובסקי ז"ל אחראי לפירוש הנפלא על התורה שנקרא "נתיבות שלום". הנה רק רעיון אחד שלו, על פסוק שמופיע היום בחלק היומי של פרשת השבוע. היום משה אומר לעם שהקשר עם אלוקים עומד להשתנות. זו אחת הקללות העתידיות שיוטלו עלינו. ניתוק הקרבה הטבעית בינינו לבין הבורא. "ואנוכי הסתר אסתיר פניי ביום ההוא", אומר אלוקים. כלומר - אנחנו נעבור מקשר יומיומי וקרוב למודל שהוא לכאורה מרוחק יותר. אני כבר לא אדבר איתכם ואעניש אתכם ואתן לכם את התורה על הר סיני, אלא אסתתר. "הסתר אסתיר פניי". וכך כותב הרב ברזובסקי על התופעה הזו, שמכונה "הסתר פנים":
"הניסיון הגדול ביותר הוא הסתר פנים, כי כל עוד יהודי מרגיש קרוב להשם יתברך בכוחו לעבור את כל הניסיונות. אבל יהודי, אפילו לאחר שעבר את העבירה החמורה ביותר בתורה, אם אינו יכול אחרי זה לשפוך את לבו בתפילתו נוכח פני ה', הרי שלא דרך אפילו על מפתן היהדות. כל המחיצות והמניעות אינן חמורות כמו המחיצה הזו שקובע היהודי בליבו, שהוא רחוק מהשם יתברך, שהיא קשה מכולן. וידוע שכאשר מפתה היצר הרע את היהודי לעבור עבירה, אין בכוונתו בעיקר לעצם העבירה, כי אם עיקר מטרתו - נפילת הרוח והייאוש שלאחר החטא, שהוא מרגיש שנהיה מרוחק מהשם יתברך. זה עוד יותר גרוע מעצם החטא. והסתר הפנים הוא אחיזת עיניים, ועל כן נאמר 'הסתר אסתיר' – הסתר כפול, על עצם החטא ועל החטא שנתייאש. וזו עיקר ההכנה לימים הנוראים, להאמין כי הקשר הקרוב בינינו לבינו הוא מציאות נצחית"